Бериславська міська рада
74300, Херсонська область, м. Бериcлав,
вул. 1 Травня, 244 Графік роботи:
08:00-17:00 (понеділок-четвер)
08:00-16:00 (п'ятниця) Як зателефонувати
(05546) 7-58-87 - Приймальня
(05546) 7-21-57 (вихідні дні)
(05546) 7-61-82 - Перший заступник міського голови
(05546) 7-52-80 - Секретар міської ради
(05546) 7-66-05 - Секретар виконкому Електронна пошта berislav.mtg@gmail.com office_0@berislav-mr.gov.ua
22
Листопад
2017
«Куток споживача» – інформування та захист інтересів споживачів
«Куток споживача»: вимоги до наповнення та практичні рекомендації
«Куток споживача» – стенд з регламентованою інформацією для максимального забезпечення інформування та захисту інтересів споживачів. Однією вимог є обов’язкова наявність у торговому залі кутка покупця, або куток споживача.
У «Куточку споживача» повинна бути розміщена наступна інформація:
найменування власника або уповноваженого ним органу (його адреса, номери телефонів, ПІБ керівника (власника); крім того, найменування та адресу виробника і підприємства, яке здійснює його функції щодо прийняття претензій від покупця, а також проводить ремонт, технічне обслуговування, якщо цим не займається продавець;
книга відгуків та пропозицій,
торговельний патент, ліцензії, сертифікати відповідності на продукцію, яка підлягає обов’язковій сертифікації відповідно до встановлених законодавством вимог;
адреси і номери телефонів органів, що забезпечують захист прав споживачів;
Для довідок: Головне управління Держпродспоживслужби в Херсонській області, м. Херсон, вул. Перекопська, буд. 17, тел. (0552) 32-17-36, (0552) 26-26-43; Управління захисту споживачів:м. Херсон, вул. Старообрядницька (Комсомольська), 34 тел.(0552)26-36-06, 0913319890.
Закон України «Про захист прав споживачів» від 12.05.1991р №1023-XII, а також в залежності від сфери діяльності суб’єкта господарювання відповідні правила продажу – Правила продажу непродовольчих товарів або Правила продажу продовольчих товарів, або Правила побутового обслуговування населення;
контактний номер телефону суб’єкта господарювання для урегулювання конфліктних ситуацій.
Суб’єкти господарювання, крім зазначених обов’язкових документів, повинні розміщувати в «Куточку споживача» додаткову інформацію:
«Правила роздрібної торгівлі продовольчими товарами», затверджені Наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 11.03.2003 року №185.
При здійсненні роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами в «Куточку» необхідно розмістити «Правила роздрібної торгівлі алкогольними напоями», затверджені Постановою Кабінету Міністрів від 30 липня 1996 р. № 854 та «Правила роздрібної торгівлі тютюновими виробами», затверджені Наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від №218 від 24.07.2002р. Також в відділі чи секції продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів потрібно розмістити інформацію про заборону продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів особам, які не досягли 18- річного віку.
Також на вимогу споживача суб’єкт господарювання повинен надати:
Порядок провадження торговельної діяльності та правила торговельного обслуговування населення;
Закон України «Про захист прав споживачів»;
санітарні норми;
ветеринарні документи;
інформацію про наявність сертифіката відповідності;
найменування нормативних документів, вимогам яких повинні відповідати товари вітчизняного виробництва;
відомості про вміст шкідливих для здоров’я речовин, які встановлюються нормативно – правовими актами, та застереження щодо застосування окремих видів товарів, якщо такі застереження встановлені нормативно – правовими актами;
відомості про умови зберігання;
дані про основні властивості товарів;
дані про ціну (тариф), умови та правила придбання товару;
дані про дату виготовлення;
правила та умови ефективного та безпечного використання товару;
строк придатності товару, відомості про необхідні дії споживача після його закінчення, а також про можливі наслідки в разі невиконання цих дій;
найменування та місцезнаходження виробника (виконавця, продавця) і підприємства, яке здійснює його функції щодо прийняття претензій від споживача, а також проводить ремонт і технічне обслуговування;
інформацію про гарантійні зобов’язання.
У разі здійснення виїзної (виносної) торгівлі на робочому місці продавця встановлюється табличка із зазначенням: ПІБ продавця, а також відомості про суб’єкта господарювання, що організував торгівлю – для юридичних осіб: найменування, адреса і номер телефону;
Для фізичних осіб-підприємців: ПІБ, номера Свідоцтва про державну реєстрацію та найменування органу, що здійснив таку реєстрацію.