26
Лютий
2020
Мова йде про територіальні дорожні фонди на будівництво і ремонт місцевих доріг
Народний обранець зареєстрував у парламенті проект Закону про внесення змін до статті 4 Закону України “Про джерела фінансування дорожнього господарства України” щодо додаткових джерел наповнення територіальних дорожніх фондів (номер реєстрації №2779 від 17.01.2020 р.) та проект закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо додаткових джерел наповнення територіальних дорожніх фондів (номер реєстрації №2780 від 17.01.2020 р.). Обидва законопроекти системно пов’язані між собою і вносяться на розгляд парламенту одночасно.
За словами Ігоря Колихаева, близько 90% українських автомобільних доріг загального користування не ремонтували понад 30 років через вкрай обмежене фінансування, а їх покриття вичерпало свій ресурс. При цьому, нинішніх коштів субвенції з держбюджету абсолютно недостатньо для здійснення ремонту доріг, які десятиліттями не ремонтувалися і знаходяться у віданні місцевих громад.
Експерти Всесвітнього економічного форуму “The Global Competitiveness Report 2017-2018” відзначили, що за показником якості автомобільних доріг з 137 учасників Україна зайняла 130 місце. Попереду України за якістю доріг виявилися такі країни як Мозамбік, Нігерія, Камерун, Венесуела, Непал, Зімбабве і ряд інших країн, які за рівнем економічного розвитку мають значно гірші показники, ніж Україна.
“Реалізація запропонованих законодавчих ініціатив дозволить значно збільшити щорічні обсяги доходів територіальних дорожніх фондів, що дозволить істотно прискорити ремонтні роботи на місцевих дорогах. Тобто, якщо в 2020 році до територіальних дорожніх фондів спрямовується тільки субвенція з держбюджету, то з прийняттям цих законопроектів щорічні обсяги територіальних дорожніх фондів збільшаться більше ніж в 2 рази “, – зазначив ініціатор законопроектів Ігор Колихаєв.
Президент Всеукраїнської дорожньої Асоціації Артем Гриненко підкреслив, що стаття 4 Закону України “Про джерела фінансування дорожнього господарства України” передбачає, що в складі місцевих бюджетів можуть створюватися територіальні дорожні фонди. Однак, в бюджетному законодавстві відсутні будь-які норми, які б визначали джерела формування територіальних дорожніх фондів, не дозволяє місцевим громадам акумулювати достатньо ресурсів в територіальних дорожніх фондах.
На сьогоднішній день вкрай важливим є питання наповнення фінансовими ресурсами територіальних дорожніх фондів, що дозволить істотно збільшити обсяги будівельно-ремонтних робіт на місцевих дорогах. Тому законопроекти Ігоря Колихаева дуже важливі і для учасників ринку будівництва та ремонту автомобільних доріг, адже їх прийняття дозволить збільшити обсяги робіт, що сприятиме створенню нових робочих місць і дасть значний поштовх у розвитку суміжних галузей економіки.
На сьогодні свою підтримку законодавчих ініціатив Ігоря Колихаєва вже висловили ряд профільних галузевих асоціацій, а самі законопроекти вивчаються експертами відповідних парламентських комітетів.
За матеріалами сайту NZG.com.ua