10
Серпень
2020
– Від бериславців можна почути нарікання про відсутність води у водогоні. Як ви можете це прокоментувати?
– Питання водозабезпечення постійно на контролі в мене особисто. Тому скажу так: збої в подачі води є, технічні зупинки є, але й вода є – і це головне, причому гарної якості та в порівнянні з іншими населеними пунктами недорога, 7 грн/м3. У наших сусідів ціна вища. На кількість води в міській мережі впливає спекотне літо, і як наслідок – з одного боку збільшений об’єм споживання, особливо в приватному секторі, з іншого – об’єктивні технічні моменти, несправності, які працівники водоканалу усувають ночами, аби вдень подати воду. Мали декілька випадків, коли від спеки та напруги плавився кабель на пультах управління, що призводило до 2-3-денних зупинок. Також значне зниження тиску в системі водопостачання відбувається щоразу після забору води рятувальниками для гасіння підпалів на сміттєзвалищі. Два рази там гасили вогонь впродовж трьох діб поспіль, третій підпал, правда, здолали за день – уявіть собі, які це втрати води! Лишень порахуйте: тільки на одну ходку пожежна машина з гідранта набирає 3 тонни, автомобіль-водовоз – 8 тонн, залучалася також і асенізаторна машина. А насос скільки може підняти? От вам і втрати.
Буває, громадяни скаржаться на відсутність води, а потім з’ясовується, що від центрального водогону до оселі самі ж проклали трубу малого діаметра – звісно, що тиск буде слабкий. Тут треба споживачам бути зацікавленими й докладати зусиль до заміни водогону безпосередньо до будинку, комунальне господарство своєю чергою безкоштовно допоможе транспортом для риття траншеї.
– Приватному сектору вкрай важливо дотримуватися графіка поливу у відведені дні й години, – нагадує Олександр Миколайович. – До того ж донедавна мали невідповідність у спожитому об’ємі води й оплаті через занижені норми поливу – 4 л на квадратний метр. Вдумайтеся лише – хіба реально чотирма літрами городину на квадратному метрі полити?! Може, вдесятеро більшим об’ємом і можна, а такою кількістю води город не врятуєш, тому ці норми потребували перегляду та наближення до більш реальних.
Як і будь-які технічні споруди, система водогону потребує утримання та ремонту. Так, цього року замінили головний центральний насос на більш енергоефективний, не рахуючи придбання запчастин: підшипників, кабелів тощо – а це ж усе гроші. То невже не зрозуміло, наскільки важливо вчасно оплачувати спожиту воду?
– Оплата водокористування – це болюче питання для бериславців?
– На жаль, є в нас такі громадяни, що воліють і не платити, і водою користуватися постійно, ще й у великих об’ємах. Що це, якщо не крадіжка? Сьогодні ми всі привчені платити за світло та газ, вода – така сама послуга, як і інші. І щоб вона була, працівники водоканалу мають сплачувати електроенергію, використану для її забору і розподілу, закуповувати матеріали та запчастини, врешті, мають отримувати зарплату. Враховуючи складну фінансову ситуацію з міським бюджетом, сьогодні питання стоїть дуже жорстко: або плати, або відрізатимемо.
Лаяти місцеву владу за бездіяльність, скаржитися у найвищі інстанції, стрясати соціальні мережі гнівними постами – це ми вміємо. Та, вислухавши позицію і доводи Бериславського міського голови Олександра Шаповалова, чесно даймо собі відповідь на питання: «Що я особисто зробив для того, аби в моєму населеному пункті було чисто й затишно жити не тільки мені, а й іншим?» І, може, відповівши, доведеться вжити невідкладних засобів – до самих себе.
записала К.Дем’янова
Районна газета «Маяк», №31 від 31 липня 2020 р., фото надані РРГ «Маяк»