Офіційний сайт Бериславської міської ради

23

Грудень

2021

Послуга Дія.QR

Міністерством цифрової трансформації України (далі- Мінцифри) запроваджено послугу Дія.QR (https://diia.gov.ua/services/diyaqr), яка дозволяє безкоштовно створити QR-код, за яким можна отримувати електронні копії цифрових документів користувачів Дії на свою електронну пошту.

Дія.QR розроблено для використання виключно у відділеннях, центрах надання послуг, офісах тощо. Розміщення на онлайн-ресурсах заборонено.

Послугу може отримати:

— навчальні та медичні заклади;

— малий та середній бізнес;

— громадські організації;

— органи державної влади;

— органи місцевого самоврядування, у тому числі відділи ЦНАП.

Задля отримання QR-кодів онлайн необхідно:

  1. Зареєструватися чи авторизуватися в кабінеті на Порталі

Дія (diia.gov.ua) за допомогою кваліфікованого електронного підпису (далі –

КЕП) керівника юридичної особи чи фізичної особи-підприємця.

  1. Ознайомитись з умовами публічної оферти. Перевірити коректність своїх

даних у Заяві про приєднання, оновити їх,за необхідності, у профілі користувача.

Підписати заяву КЕП керівника юридичної особи чи фізичної особи[1]підприємця.

Зверніть увагу: створити Дія.QR може лише керівник юридичної особи або

фізична особа-підприємець.

  1. Заповнити дані про відділення, в яких запитуватимуть копії цифрових

документів.

  1. Заповнити дані про послуги, для надання яких вам потрібно запитувати

копії цифрових документів. Обрати перелік необхідних копій документів.

Зверніть увагу:

  • Організація може запитувати копії документів тільки у разі законних

підстав на обробку/збереження таких персональних даних відповідно до

Закону України “Про захист персональних даних”.

  • Вам потрібно вказати коректну й зрозумілу назву послуги, тому що

користувачі бачитимуть її при підтвердженні запиту на копії цифрових

документів.

  • Якщо вам потрібен однаковий пакет копій цифрових документів для

декількох послуг, ви можете вказати їхні назви через кому.

– Укладення договору/реєстрація клієнта/ідентифікація не є назвами послуг.

  1. Перейти до розділу Мій бізнес — Мої Дія.QR та завантажити коди.
  2. Розмістити QR-коди в доступному для сканування місці.
  3. Отримувати копії цифрових документів на вказану пошту відділення.

Зверніть увагу:

  • Кожен QR-код створюється під конкретну послугу, що надається

користувачеві, та містить запит на певний перелік документів. Якщо вам

потрібні копії різного переліку документів — ви можете створити окремий

QR для кожного.

– Один QR-код може розміщуватися лише за однією адресою або інтернет[1]посиланням. Якщо ви хочете розмістити QR-код у декількох місцях — вам потрібно створити окремі коди для кожного відділення.

– В кожному відділенні для послуг, де потрібен різний перелік документів,

необхідно створити окремі QR. Якщо в одному відділенні вам потрібно

запитувати однаковий перелік документів для кількох послуг — ви можете

створити для них один QR-код.

  • Якщо було змінено адресу установи надання послуг, то потрібно змінити

QR-код. QR-код містить інформацію, зокрема, про адресу надання послуг.

У такому разі користувач при підтвердженні запиту побачить розбіжність

та може скасувати запит.

  • Термін дії QR-коду 180 днів. Після закінчення цього строку потрібно

згенерувати новий.

Послуга Дія.QR працює наступним чином:

  1. Ви розміщуєте QR-код у доступному місці — там, де користувачі

отримують послуги. Його можна роздрукувати чи розмістити на екрані. Головне, щоб до нього був швидкий доступ.

  1. Користувач зчитує QR-код, щоб поділитись цифровою копією. Сканер

QR-кодів розміщений у правому верхньому куті розділу “Документи” застосунку Дія.

  1. У застосунку з’являється запит на підтвердження відправлення копій

цифрових документів. Він містить назву, адресу та перелік запитуваних

документів.

  1. Користувач у Дії підтверджує передачу своїх даних. Дія автоматично

сформує чернетку листа з копіями цифрових документів з вашою адресою.

Користувачу просто потрібно натиснути “Надіслати”.

  1. Ви отримуєте копії цифрових документів на email, який вказали при

створенні відділення, у форматі PDF та P7S — підписана версія документа.

Перевірити підписаний документ (P7S) можна за посиланням.

Коротке відео: https://www.youtube.com/watch?v=4rPFWWBAkMg

Що таке копії цифрових документів?

Копія цифрового документа — відображення в електронному вигляді

інформації про вас, яка міститься в державних реєстрах. Така копія, завірена

КЕПом Дії, передається отримувачу у pdf-форматі. На ній вказана точна дата

створення та назва організації, якій було надіслано таку копію.

Які переваги матиме організація, що використовує Дія.QR?

— оптимізація процесу надання послуг;

— дотримання прав громадян на отримання адміністративної послуги;

— шеринг копій цифрових документів;

— підтвердження особи за декілька секунд;

— швидкий пошук документів у базі даних;

— економія коштів на папір, принтер, зберігання та утилізацію паперових

копій.

Копії яких документів можна отримати через Дію?

— біометричні паспорти (ID-картка та закордонний паспорт);

— картка платника податків;

— довідка ВПО;

— свідоцтво про народження.

Якщо мені потрібна не електронна копія, а роздрукована?

Україна крокує до режиму paperless. Однак якщо ваші бізнес-процеси з

якихось причин ще не можуть існувати без паперових копій, ви завжди можете їх роздрукувати. Копії надсилаються на електронну пошту у форматі PDF.

Приклади використання організацією Дія.QR

Готель Послуга: поселення до готелю. Перелік документів: документ, що

посвідчує особу (паспорт громадянина України у вигляді ID-картки або

біометричний закордонний паспорт).

ЦНАП Послуга: надання інформації з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування про дохід за формою ОК-7 отримання довідки про місце реєстрації дитини. Перелік документів: документ, що посвідчує особу (паспорт громадянина України у вигляді ID-картки або біометричний закордонний паспорт), РНОКПП.

Зайнятість Послуга: прийняття на роботу. Перелік документів: документ, що

посвідчує особу (паспорт громадянина України у вигляді ID-картки або

біометричний закордонний паспорт), РНОКПП.

Освіта (ЗВО, ЗСО) Послуга: вступ до ВНЗ. Перелік документів: паспорт громадянина України у вигляді ID-картки.

Нерухомість (рієлтори, будівництво)

Послуга: укладання договору оренди нерухомості. Перелік документів:

паспорт громадянина України у вигляді ID-картки або біометричний закордонний паспорт.

Комунальна сфера (ЖЕК, ОСББ, газ/вода/електрика, вивіз сміття)

Послуга: укладання договору підключення послуги. Перелік документів:

паспорт громадянина України у вигляді ID-картки, РНОКПП.

Медзаклади Послуга: надання медичних послуг. Перелік документів: документ, що посвідчує особу (паспорт громадянина України у вигляді ID-картки або біометричний закордонний паспорт).

Як працює валідація (перевірка дійсності документів)?

Документи в Дії мають коди перевірки (QR-код та штрихкод), які

генеруються під час натискання на картку документа в застосунку. Ви можете відсканувати їх за допомогою спеціальних зчитувачів, сканера QR-кодів у Дії або ввести 13-значний код. Коди не містять ніякої персональної інформації, вони одноразові та діють протягом 3 хвилин.

При валідації можна отримувати підтвердження дійсності документа,

відповідності ПІБ користувача Пов’язані закони та накази

  1. Податковий кодекс України
  2. Постанова Кабінету Міністрів України “Про реалізацію експериментального проекту щодо застосування відображення в електронному вигляді інформації, що міститься у паспорті громадянина України у формі картки, та відображення в електронному вигляді інформації, що міститься у паспорті громадянина України для виїзду за кордон” від 15 квітня 2020 р. №278
  3. Постанова Кабінету Міністрів України “Про облік внутрішньо переміщених осіб” від 1 жовтня 2014 р. № 509
  4. Постанова Кабінету Міністрів України “Про реалізацію експериментального проекту щодо застосування відображення в електронному вигляді інформації, що міститься у свідоцтві про народження, та інформації про зареєстроване місце проживання, що є у володінні та розпорядженні Державної міграційної служби” від 23 вересня 2020 р. № 911
  5. Постанова Кабінету Міністрів України “Питання Єдиного державного веб[1]порталу електронних послуг та Єдиного державного порталу

адміністративних послуг” від 04 грудня 2019 р. № 1137